woensdag 17 december 2008

Sommige kinderen durven niet in het donker te slapen, hoe dit op te lossen?


Sommige kindjes van ongeveer 2 jaar kunnen niet alleen slapen in het donker. Ze vinden het nog een beetje eng. Ze zijn dan gewend dat het licht aan is als ze slapen. Maar dat kan natuurlijk niet altijd. Hoe kun je ervoor zorgen dat de kinderen gewoon in het donker kunnen slapen?

Mijn mening:
Tegenwoordig heb je behang met lichtgevende sterren erop. Dat behang zou ik dan in de kinderkamer plaatsen. Zo is het donker maar dan nog is er iets dat licht geeft. Zo kunnen de kinderen wennen aan het slapen in het donker.

Wat is jullie mening hierover?
Zijn jullie het met mij eens of niet?

1 opmerking:

Noëmie zei

Hey Jasmina, Ik vind van jou een goed idee. Ik heb zelf ook van die glow in the dark sterren/maan en het helpt wel want ze geven wel licht. Voor de kinderen zou het misschien ook wel helpen. Zo hebben ze 's nachts ook wat te kijken als ze niet kunnen slapen. Ook zou ik een klein lampje aan laten bij het bed of ergens anders in de kamer. Voordat ik (als ouder dan tezien) naar bed ga, zou ik dan kijken naar het kindje of het slaapt en het lampje dan uitdoen. Zodat het kindje dan nog wel inslaap kan komen met het lampje.